Facebook te supraveghează pe Internet pentru a te bombarda cu reclame

de: Ștefan Neculai
22 09. 2015

Facebook știe multe despre tine pe urma timpului pe care îl petreci la ei pe site. Vârsta, sexul, locul unde muncești, interesele tale, toate acestea sunt informații prețioase pe care Facebook le folosește pentru a ajuta companiile să-ți vândă chestii.

Acum, rețeaua socială dorește să știe și mai multe despre tine, mai ales ce faci când nu ești pe Facebook. Compania a declarat săptămâna aceasta că va începe în curând să folosească datele colectate în urma utilizării butonului de „like” și „share” amplasate pe diferite pagini de internet. Scopul lor este să personalizeze reclamele pe care ți le arată, astfel încât să ți se aresteze direct. Întreg procesul ar trebui să înceapă luna viitoare, potrivit Mashable.

„Ne dorim ca reclamele pe care oamenii le văd să fie din ce în ce mai folositoare și relevante pentru aceștia, iar acest nou control le va oferi oamenilor experiența în lumea reclamelor pe care și-o doresc”, a scris Stephen Deadman, de la Facebook, într-o publicare pe blogul companiei.

Dacă ai presupus că Facebook deja făcea acest lucru, poate fi din cauză că aceștia au anunțat pentru prima dată că monitorizează interacțiunea cu produsele sale încă de anul trecut. Pe lângă asta, este destul de clar că orice contact cu un buton de like sau share va fi folosit pentru scopuri comerciale.

Facebook a început să facă disponibile butoanele de like pe diferite site-uri încă din 2010. Ascuns în interiorul acestei opțiuni stă un cod care trimite informațiile la Facebook. Practic, aceștia știu astfel pe ce site-uri ai umplat și ce articole ți-au plăcut.

Acest lucru a stârnit multe controverse deoarece ar fi încălcat drepturile la intimitate, dar Facebook a anunțat de curând că singurul scop al acestei colectări de informații este dezvoltarea unui algoritm de publicitate. Un purtător de cuvânt al companiei a subliniat că metoda nu diferă de loc de cea folosită de diverse site-uri pentru a verifica obiceiurile pe web ale vizitatorilor săi.

Din cauza faptului că multe persoane nu vor să privească la reclame în timp ce navighează pe internet, popularitatea aplicațiilor care blochează reclamele a crescut într-un ritm alert.